Sayfalar

25 Mayıs 2019 Cumartesi

KONFÜÇYÜS İLE LAO TZU'NUN KARŞILAŞMASI

KONFÜÇYÜS

      “Konfüçyüs, Coğ Hanedanı İmparatorluk Kitaplığının Arşivcisi ve Muhafızı olan Lao Tzu’yu görmeye gider. Aralarında şöyle bir konuşma gerçekleştiği rivayet edilir:
Lao Tzu: Ne okuyorsunuz?
Konfüçyüs: Değişimler Kitabını (I Ching) Bana söylediklerine göre eski bilgeler bu kitabı incelerlermiş…
Lao Tzu: Siz ne için okuyorsunuz?
Konfüçyüs: Değişimler Kitabı, insanlık ve adaleti de ele alıyor…
Lao Tzu: İnsanlık ve adalet! Güvercin her gün tüylerini beyazlatsın diye mi yıkanır? Hayır! Yaradılıştan beyazdır çünkü… İnsanlar da böyledir. Eğer yaradılıştan iyi ve adalet sever iseler onlara adaleti öğretmenin lüzumu yoktur.
Konfüçyüs: Ben insanların iyi olduğuna, eğitim ve öğretimin de onları iyi kılmakta devam ettirdiğine inanıyorum. Fakat yeni bir şey öğrenmeden önce eskiyi öğrenmenin gerekliliği kanaatindeyim. Atalarımızın ortaya koymuş olduğu eserleri incelemenin de bu bakımdan faydalı olduğunu düşünüyorum.
Lao Tzu: Bu kibirli halini bırak ve dünyaya adaleti öğretmek gibi büyük iddialardan vazgeç! Hiçbirşey kazanamazsın bundan! İşte sana söyleyebileceklerimin hepsi bu.
Konfüçyüs öğrencilerinin arasına döndüğü zaman hepsi merakla Lao Tzu ile ne konuştuğunu ve O’nu nasıl bulduğunu sormuşlar…
Konfüçyüs: Kuşların nasıl uçtuğunu, balığın nasıl yüzdüğünü, hayvanların nasıl konuştuğunu bilirim. Fakat bir de ejderha var. Onun rüzgarın sırtında nasıl bulutlara bindiğini ve oradan gökyüzüne çıktığını bilemem. Bugün Lao Tzu’yu gördüm. O bir ejderhaya benziyor! demiş…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MASAL KAHRAMANLARIYLA TANIŞIKLIK

             Aynı yaşamın içerisinde farklı düzlemler de kollektif yaşarız hepimiz. Bu düzlemler farklı boyutlar da ev sahipliği yapar insan...