Sayfalar

17 Ağustos 2019 Cumartesi

ŞAMANİK YOL


       
ŞAMAN

               Şaman, aynı anda bir ayağıyla günlük yaşamda yürüyen, diğer ayağıyla spiritüel dünyada yürüyen demektir. Şamanik Şifa, hayati güç, yaşam kuvveti, bütünlük anlamına gelir. Şifa Çemberi, hayatı bir çember içinde anlamanın yoludur. 
        Ülkemizde “şaman” kelimesi genellikle Eski Türklere özgü bir inanç sistemi olarak bilinmektedir. Bu tanım doğru olmakla birlikte yeterli değildir. Çünkü şamanlar sadece Eski Türklerde değil, dünyanın her yerinde, en eski çağlardan beri yaşamış ve yaşamaya devam etmektedir. Genellikle efsane temelli evren tasavvuruna sahip olan topluluklarda, kabilelerde şamanik gelenekler varlığını daha uzun sürdürmekteyken, yerleşik topluluklarda da şamanlara rastlanabilmektedir. Kızılderililer, Aborjinler, Maya Şamanları en bilinenlerdendir.
        Şamanik Şifa Çemberinde dört temel yön, merkez, aşağı, yukarı konumları mevcuttur. Yeryüzüne ait konular 4 grupta incelenir: 4 Element, Toprak Ananın 4 Krallığı, Yönler, 4 İnsan Irkı, 4 Renk, 4 Mevsim…Ruh dünyasının yapısı ise üçlüdür: Var olan her şey, Dişil olan her şey, Erkek olan her şey. Kainat 4+3=7 günde yaratılmıştır. Yaratıcının rüya sayısı 7’dir.
          Şamanlar, sıradan olmayan gerçekliği Yukarı Dünya, Alt Dünya ve Orta Dünya diye üç bölüme ayırırlar. Şamanik Yolculuk çalışmaları bu dünyalara yapılır. Klasik masalların çoğunda bu yolculuklar anlatılır.
        Alt dünya, içgüdüsel bilgeliğin dünyasıdır. Dünyasal konularda, günlük yaşamımıza rehberlik için bu dünyaya yolculuk yapabiliriz. Yolculuğa genellikle ağaç gövdesi, yanardağ, yerde bir delik, mağara, göl, akarsu, asansör gibi yere inmemizi sağlayan imgelerle başlanır. Yolculuğumuzda erk alanımızı ve erk hayvanımızı tespit edip, çalışmalarda erk hayvanımızdan yardım alabiliriz. Bu havyan yerine doğada bulunan başka bir nagual de bu dünyada bize rehber olabilir.
        Yukarı dünya, evrensel bilgilere sahip, bizlere insan formunda görünen, felsefi ve ruhani rehberlerin, kozmik varlıkların, ulu ve bilge büyüklerin evidir. Buradaki rehberlikler bize büyük resmi göstermektedir. Ruhsal rehberimizle burada karşılaşırız. Bu yolculuklara çıkarken kullanılan imgeler ipe tırmanmak, ağaca tırmanmak, fasülye sırığı, merdiven, dağın tepesi, hortumla yükselmek, gökkuşağına tırmanmak, bacadan çıkmak, uçan bir hayvanın kanadına binmek gibi yukarıya çıkmamızı sağlayan imgelerdir.
        Orta dünya, yaşadığımız fiziksel dünya içerisindeki hem sıradan hem de sıradan olmayan gerçekliktir. Psişik olgular, paranormal olaylar, düşünce formları, hastalıklar, ölümler bu alandaki çalışmalardır. Şifacı Şamanlar genellikle bu alanda çalışırlar.
          Şamanizmde ağaçlar, hayvanlar, ay, yıldızlar vb. ile aynı ruhun parçaları, bir ve bütün olduğumuz kabul edilir. Çember şekli bu bütünlüğü ifade etmek için de kullanılır. Atalar da Şamanların çok önemli kutsal varlıklarıdır. Her konuda kökene başvurmak esastır.
           Şaman olmak bir meslekten ziyade liyakat ile verilmiş bir lütuftur. Şamanik yolculuk eğitimleri almakla ya da şamanlarla birlikte yaşamakla hemen şaman olunmaz. Şamanlar da kendileri için “şaman” tabirini kullanmaktan imtina ederler. 
          Şamanizm konusunda çalışmak isteyen kişi çevresindeki insanları ya da doğayı doğal olarak iyileştirir ancak aslolan kendini iyileştirmesidir. Zaten bütün, parçalarının iyileşmesiyle iyileşecektir.
            Şamanik yolculuk yöntemlerinden biri düş zamanına yolculuktur. Düş zamanının fiziksel yaşamımızla paralel olan yaşamımızı ifade ettiği düşünülebilir.
            Çember şeklinde yapılan şifa çalışmalarından en ünlüsü yıldız kızı çemberidir. Hem ışık hem gölge yanımızın bütünleştiği çalışmadır yıldız kızı çemberi.
        Şamanik çalışmalarda davul, zil vb. enstrümanlar çalarak ritm ile çalışılır. Bazen bireysel ya da kollektif danslar da uygulanır. Bu danslar ya belirli bir enerjiyi hissetmek için belirli varlığın dansı veya doğa olaylarının oluşumunu yansıtan figürler olabilir. Şaman dansında belirli bir kareografi belirlemek yerine enerjinin bedenden akıp geçmesine izin verilerek serbest dans daha çok tercih edilir. Zaman zaman dans eden şamanlar maske ya da kostümler giyebilir. Belirli hayvanların postlarını, dişlerini vb. bedenine asabilirler.
            Bireysel olarak şamanik yolculuk yapılabileceği gibi gruplar halinde de çalışılabilir.
Şamanik topluluklarda her kabilenin bir şamanı olur ve o kabilede birinin hastalığında, doğumlarda, ölümlerde, önemli kararlarda bu şamanın rehberliğinde şifa yapılır.
Şamanik Yolculuk benim hayatımda da çok önemli olmuştur. Katıldığım şamanik eğitimlerde dönüştürücü etkiler yaşayarak önemli farkındalıklar geliştirdim. Eğitimlerim devam ediyor. Zaten şamanik yolculuk uçsuz bucaksız bir derya. Yaşamın başı sonu olsa bile şamanik yolculuğun ilk ve son durağının olmadığını düşünüyorum.
Son dönemlerde Masal Anlatıcılığı eğitimiyle yöneldiğim masallar dünyasının aslında şamanik yolculukları anlatması beni şaşırtıyor. Okuduğunuz masallarda bu etkileri izlemek çok keyifli oluyor, tavsiye ederim.
Herhangi bir konuda çalışan şifacılar zaman zaman şifa kanalından gelecek rehberliklere ihtiyaç duyarlar. Böyle zamanlarda Şamanlar hemen yardıma koşar. Dünyanın her yerinde yardıma ihtiyacı hissedebilecek duyarlılıkta Şamanlar hem insanlara, hem de ormanlara, hayvanlara, çeşitli olaylara yardıma hazır bekler. Ulu Şamanlar rehberiniz olsun.
Profesör Alberto Villoldo’nun “Işıldayan Beden” isimli videosunu bu linkten izleyebilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=5X7LIDGePfE

FUNDA GÜR

1 yorum:

  1. Masal anlatıcılığı eğitimi nedir? Bilgi verebilir misiniz??

    YanıtlaSil

MASAL KAHRAMANLARIYLA TANIŞIKLIK

             Aynı yaşamın içerisinde farklı düzlemler de kollektif yaşarız hepimiz. Bu düzlemler farklı boyutlar da ev sahipliği yapar insan...