Sayfalar

6 Temmuz 2019 Cumartesi

HO'OPONOPONO


HO'OPONOPONO

Ho’oponopono sözcüğü “hatalı olanı düzeltmek, doğru haline getirmek” anlamına gelir.
            Hawaili bir şaman olan Morrnah Sinemona tarafından ortaya çıkartılan bir öğreti olduğu için Ho’oponopono’nun Hawaili şifacıların sırrı olduğu söylenir.
           
            Ho’oponopono’nun temel ilkeleri şunlardır:
  1. ·         Fiziksel gerçekliği yaratan düşüncelerimdir.
  2. ·         Eğer düşüncelerim hatalıysa, yanlış bir fiziksel gerçeklik yaratırlar.
  3. ·         Eğer düşüncelerim kusursuzsa, sevgi dolu bir fiziksel gerçeklik yaratırlar.
  4. ·         Her şey içeridedir. Her şey zihnimde düşünce olarak vardır.
  5. ·         Fiziksel evrenim her nasılsa, onun yaratıcısı olan benim ve eğer ben düşüncelerimi düzeltirsem, gerçekliğimi değiştirebilirim.
Ho’oponopono öğretisine göre kişiliğimiz dört unsurdan oluşur ve benliğin bu farklı bölümleri arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi yönünde çalışılmalıdır:
  1. ·         Bilinçaltı; Çocuk; Unihipili
  2. ·         Bilinç; Anne; Uhane
  3. ·         Üst Bilinç; Baba; Aumakua
  4. ·         Tanrı; İlahi Zeka; İçimizdeki Tanrı
Ho’oponopono öğretisinde dört anahtar cümle kullanılır:
  1. ·         Özür dilerim
  2. ·         Beni affet.
  3. ·         Teşekkür ederim.
  4. ·         Seni seviyorum.
 Ho’oponopono öğretisinin kadim köklerimizi şifalandırması dileğiyle.

FUNDA GÜR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MASAL KAHRAMANLARIYLA TANIŞIKLIK

             Aynı yaşamın içerisinde farklı düzlemler de kollektif yaşarız hepimiz. Bu düzlemler farklı boyutlar da ev sahipliği yapar insan...